"Hazlo-Tu-Mismo" Página de Búsqueda y Aplicación a Cursos de Inglés
PROCESS
Proceso para Estudiar en el Exterior

Después de enviar la inscripción

Enviar la solicitud de inscripción y no recibir respuesta de la escuela.-

Si no has recibido respuesta tras haber enviado la solicitud, ponte en contacto con la oficina de admisión a través del correo electrónico. Facilita tu nombre completo, la fecha en que has enviado la solicitud de inscripción y la fecha en que comienza el curso. Indica que ya has enviado la solicitud de inscripción online pero todavía no has recibido respuesta.

Ejemplo de correo electrónico

ABC Language School
15 West 44th Street
New York, New York 10036
USA

March 15, 2010

Subject: A Question Concerning my Application

Dear Sir or Madam,

Please note I sent an online application to your program through ApplyESL.com on March 3, 2010. I applied to your 8-week Intensive English Course beginning on June 1, 2010.

Nearly 10 days have passed since I sent my application however I have not received a response from your school nor any instructions to complete the application process.

Please check the status of my application and inform me of the next steps needed to process my application.

I appreciate your immediate attention to this matter and I look forward to hearing from you soon.

Sincerely,

David Vidal



Cancelar tras haber enviado la solicitud de inscripción.-

Para cancelar la inscripción después de haber enviado la solicitud, ponte en contacto inmediatamente con la oficina de admisión de la escuela. Explica en un correo electrónico la razón por la que no vas a asistir al programa y facilita tu nombre completo, la fecha en que has enviado la solicitud de inscripción y la fecha en que comienza el curso. En la mayoría de los casos la tasa de inscripción no es reembolsable.

Ejemplo de correo electrónico:

ABC Language School
15 West 44th Street
New York, New York 10036
USA

June 20, 2010

Subject: Cancellation of my Application

Dear Sir or Madam,

I am writing today to cancel my application.

On June 10, I applied to your 8-week Intensive English Course beginning on September 1, 2010 through ApplyESL.com’s online application service.  Regretfully, however, I will not be able to attend your school’s program due to personal circumstances.

Thank you very much for your attention to this matter.

Sincerely,

David Vidal



Corregir la solicitud de inscripción.-

Si necesitas modificar la solicitud tras enviarla online, ponte en contacto con la oficina de admisión de la escuela lo antes posible a través del correo electrónico. Al contactar la escuela, proporciona tu nombre completo, la fecha en que has enviado la solicitud de inscripción y la fecha en que comienza el curso. Aclara el error en la solicitud y anota la corrección necesaria.

Ejemplo de correo electrónico:

ABC Language School
15 West 44th Street
New York, New York 10036
USA

June 20, 2010

Subject: Correction on my Application Form

Dear Sir or Madam,

I am writing to note a correction on my application form that was sent to your program through ApplyESL.com.

On June 10, I applied to your 8-week Intensive English Course beginning on September 1, 2010 through ApplyESL.com’s online application service.

The phone number noted on my application form was a mistake. The correct phone number should read: +34 915562150

Thank you very much for your attention to this matter. If you have any questions, please contact me by e-mail.

Best regards,

David Vidal